1228-BİR DESTANIN SANATI- Nakşı bukalemun – DİVRİĞİ ŞİFAHANESİ VE ULU CAMİ “bir Bilim-bir Tarih-bir Şaheser-bir Gönül-bir İnanç” VE BİR ALTIN MİRAS
“””NAKŞI BUKALEMUN-BİLGİLERİ NAKŞ EDİP SIR GİBİ SAKLAYAN”””
Bu eserde yazıtlar resim ile oluşturulmuş ve resimler “bir tarih sayfasını anlatmak için” oluşturulmuştur.
Bu eserdeki tedavi,şifahane sistemi zamanının en bilimsel eseridir.
BELLİKİ BU ŞİFAHANEDE SESLİ ŞİFA UYGULANMAKTADIR; Türklerde müzik ile şifa çok eski bir yöntemdir.
İç sütunlarda yine tarihsel bir “Tamgalar” oluşturulmuştur.
Giriş kapıları adeta bir sır kapısı gibidir; bu kapılardaki resimler insanlara kapıdan girmeden insanları bir düşünceye ve bilime davet etmektedir, bu yazılar bir tarihi destan özelliğiyle resimli olarak anlatmışlardır, bunları anlamak için “MENGÜCEK TARİHİ”ni bilmek gerekir.
ULUCAMİİ MİMBERİ
Mimberde ahşap sanatının MENGÜCEK özelliği vardır. Buradada da sanatın çok ileri olduğu görülmektedir.
.
ULUCAMİ MİHRABI
Mihraptaki Mukarnas çok özel bir motiflerle tarih anlatılmıştır.
MENGÜCEKLİLERDE SOSYAL YAŞAM O KADAR İLERİDİRKİ EMANET KUTUSUNA BIRAKILAN BİR EMANETİ YILLAR SONRA GİDİP YERİNDE BULUR VE ALIRSINIZ.
MENGÜCEKLİLERİN SOSYAL YAPISI YARDIM SEVEN İNSANLARIN OLDUĞU BİR YAPIDIR
BU ESERİN ŞİFAHANESİ BAŞLI BAŞINA BİR BİLİMSEL ÇALIŞMADIR, HASTALARA ÇOK FARKLI BİR USÜL İLE TEDAVİ YÖNTEMİ OLUŞTURULMUŞTUR
Bütün bu motifler ile bir destan anlatılmaktadır, bu destanı bu güne kadar yorumlayabilen bilim insanı çıkmamıştır.
700yıl önce başarılmış bu muhteşem eser bu gün bir bilim sırrıdır.
BU ÖRNEK ASLINDA BİRÇOK BİLİMİN SIRLARIYLA YOK OLDUĞUNUN ÖRNEĞİDİR.
AÇIKÇASI BU BİLİM MİRASÇILARI BU BİLİMİ DEVAM ETTİRMİYEREK BU BİLİM MİRASINI REDDETMİŞLERDİR.
Mengüçlü beyliği ya da Mengücekliler (1080-1228), Malazgirt Savaşı’ndan sonra Anadolu’da Erzincan merkez olmak üzere, Kemah, Divriği, Şebinkarahisar yöresinde kurulmuş bir beylik.
Mengüceklilerin ilk vatanları Kemah ve Erzincan dolaylarıdır. Daha sonra sınırları içerisine Şarkikarahisar ve Divriği yörelerini de katmışlar, başkentlerini Divriği’ye taşımışlardır. Mengücek Bey öldükten sonra yerine oğlu İshak Bey geçti. Onun zamanında toprakları Danişmendliler tarafından alındı.
İshak Bey 1142’de öldükten sonra devletin toprakları Erzincan yöresi ve Divriği yöresi olmak üzere ikiye ayrıldı.
Divriği kolunun yönetimi Süleyman Bey’e verildi. Burası kısa bir süre sonra Selçuklulara bağlandı. Erzincan kolunun yönetimi ise Davut Bey’e kaldı. Burası 1228’de I. Alaeddin Keykubad tarafından Selçuklulara bağlandı.
Mengücekliler sanatta da ilerlemiştirler. Divriği’de bulunan bazı eserleri zamanımıza kadar gelmiştir.Mengücekliler sanatta da ilerlemiştirler. Divriği’de bulunan bazı eserleri zamanımıza kadar gelmiştir. Divriği’deki Kale Câmii bunlardandır ve 1180’de Şâhin-şâh Süleymân tarafından yaptırılmıştır. Yine Divriğideki Ulu Câmii de Mengücüklerden Ahmed Şâh tarafından 1228-89 yılında inşâ ettirilmiştir. Bu câmiin kapıları sanat tarihi bakımından oldukça değerli kabul edilir. Ulu Câmii’n minberini ve hisarın kapılarından birini de Ahmed-şâh yaptırmıştır. Behrâm Şâh’ın kızı Turan Melek tarafından Ulu Camii’ye bitişik olarak yaptırılan Dârüşşifâ da önemli Mengücekli eserlerindendir. bunlardandır ve 1180’de Şâhin-şâh Süleymân tarafından yaptırılmıştır. Yine Divriğideki Ulu Câmii de Mengücüklerden Ahmed Şâh tarafından 1228-89 yılında inşâ ettirilmiştir. Bu câmiin kapıları sanat tarihi bakımından oldukça değerli kabul edilir. Ulu Câmii’n minberini ve hisarın kapılarından birini de Ahmed-şâh yaptırmıştır. Behrâm Şâh’ın kızı Turan Melek tarafından Ulu Camii’ye bitişik olarak yaptırılan Dârüşşifâ da önemli Mengücekli eserlerindendir.
Etiketlerbukalemun divriği nakşı bukalemun selçuk selçuklu ulu cami
İlginize teşekkürler
Türklere karşı savaşılmaz, Martin Luter 1483-1546
. Avrupa Hıristiyan yönetimi bilim ve bilim insanlarını dışlamış ve bilimsel çalışmaları cezalandırmıştır. Avrupa’nın Dinadamlarının …
Türkiye’de yerli motor üretim tarihi
NECMETTİN ERBAKAN 1953 yılında Aachen Teknik Üniversitesi’nde “dizel motorda ateşleme işlemleriyle ilgili teori” konulu …
Bir yorum
geri dönüş İslam kutsal yapılarındaki Mukarnaslarda “Nakşi Bukalemun” sanatı | Sultangazi Sanat Kültür Platformu